Autor: A. Furnham
ISBN-13: 9780230598317
Einband: eBook
Seiten: 230
Sprache: Englisch
eBook Typ: PDF
eBook Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Systemvoraussetzungen

Head and Heart Management

Managing Attitudes, Beliefs, Behaviours and Emotions at Work
 eBook
Sofort lieferbar
Sie sparen:
10 % = 5,79 €
In den Warenkorb
51,16 €
4
Introduction A day in the office Advertising archetypes Attitude surveys Base rate blunders Beware salespeople bearing gifts Blindness, pretence and denial Brand discrimination Brand is everything Brand sickness Bullying at work Burnout, out but opulent Career planning Character strengths and competencies Charismatic speakers Competitiveness Concentrating on cock-ups Conference neuroses Delicate delegation Does God approve of venture capitalists Do leaders really matter Electrophrenology Elite performers Everything intelligence E-Worries Failing in Business Flowing with the go Heart sinking staff How advertising works HR for dummies Ideology at work Image vs Quality Interview porkies IT disorders Investigative Salespersons Jocks, loners, druggies and nerds Losing the moral compass Loyalty schemes Magic links Managerial versatility Managing with heart and head Managers as masters Meals at work Office politics Optimal ethics Organisation ASBOs Organisational Philistinism Overcoming mediocrity Post-modern management Professional stress Pro-retirement Psychometric flimflammery Quirky decisions Recognition and recall Recruitment and selection psychiatry Remembering the brand Rules Selection superstitions Self-actualising Selling ethics Selling to children Selling to laggards Service orientation Seven habits of super failures Shopping habits Staff and customer satisfaction Status anxiety Stereotyped truths Surprise me Tall poppies Targeting sales Ten Ps of management Tests' revival The ADHD organisation The affects and effectiveness of advertising The glass menagerie The inevitability of silo The motive trilogy The psychology of naughtiness The Self-esteem industry To go or not to go Understanding the internet shopper What does it mean to be conscientious Writing your own development plan
3
Good managers understand the human condition and human needs. They realise that frequently the heart rules the head, and they know what this can mean for an organization. With nearly 100 'thought-pieces' on the world of management and sales, this book explores how the heart can rule the head and is ideal for 'dipping into' on numerous occasions.
Autor: A. Furnham
ADRIAN FURNHAM is Professor of Psychology at University College, London, UK. He is on the editorial board of a number of journals, has received many awards, and was recognized as the most productive psychologist in the world from 1980 to 1989. Furnham is the author of over 600 journal articles and more than 52 books, including successful, popular management books. He acts as a consultant to a number of bodies including HM Government, British Airways, HBOS and SAP and also a number of multinational corporations. He consults for national and multinational organisations and is a weekly newspaper columnist.

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.

 

Rezensionen

Autor: A. Furnham
ISBN-13:: 9780230598317
ISBN: 0230598315
Verlag: Springer-Verlag GmbH
Größe: 3463 KBytes
eBook Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
eBook Typ: PDF
Seiten: 230
Sprache: Englisch
Auflage 2008
Sonstiges: Ebook, Bibliographie

Kopierschutz

Adobe-DRM

Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.

Wasserzeichen-DRM

Das sogenannte Soft-DRM erlaubt das Kopieren und die Weitergabe an Dritte. Im Buch werden allerdings Informationen zum eBook-Kauf an sichtbaren und unsichtbaren Stellen (Wasserzeichen) eingetragen – z.B. Ihre E-Mail-Adresse oder die Transaktions-Nummer. Illegale Kopien eines eBooks können dadurch jederzeit zu Ihnen zurückverfolgt werden.

eBooks ohne DRM

Hierbei handelt es sich um eBooks ohne Kopierschutz. Allerdings ist auch hier eine Weitergabe an DDritte nicht zulässig, weil Sie nur die Rechte zur persönlichen Nutzung erwerben.

Dateiformate

EPUB (Electronic Publication)

EPUB ist ein offener Standard für eBooks und eignet sich besonders zur Darstellung von Belle­tristik und Sach­büchern. Der Fließ­text wird dynamisch an die Display- und Schrift­größe ange­passt. Auch für mobile Lese­geräte ist EPUB daher gut geeignet.

PDF (Portable Document Format)

Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:

PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos).

eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.

Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.